“Another word for creativity is courage”

05/02/2009

cha·grij·nig bn, bw gemelijk, slechtgehumeurd

Filed under: Uncategorized — jasinjuice @ 17:02

Zelfs de dikke van dale weet het;

Ik ben chagrijnig, gemelijk (nooit van gehoord..) en slechtgehumeurd.
En eerlijk gezegd, tussen jou en mij, ik zou niet weten wáárom!
Nou ja…
Het begon vanochtend om 6:15 uur al (welk weldenkend mens staat dan ook werkelijk op, op dit tijdstip), mijn bed te warm, en de slaapkamer vloer te koud. Slechte combinatie dacht ik zo.

Na de gebruikelijke riedel, zonder al te veel tegenslagen, zie ik in mijn ooghoek de vuilniscontainer nog aan de weg staan. Ik stap mijn auto weer uit en loop er naar toe. Naast het feit dat hij nog deels gevuld is, ik zucht nog eens diep, is het gebruikelijke plekje waar hij staat, bezet door de buurvrouw. Daar kan ik zo slecht tegen, nu staat hij twee weken onder de brandtrap waar je geheid je hoofd stoot zodra je, je afvalzak er in wil gooien.

Prima, de dag verliep verder nog wel soepeltjes, maar nu; rond een uur of twee had ik er helemaal genoeg van. En het gekke is, ik weet niet wat er aan de hand is. Kan je gewoon opeens, vanuit het niets, nou ja, naast het minder prettige begin van de dag, gewoon géén zin meer hebben?

Het vooruitzicht op half vijf maakt me zelf niet vrolijk. Ongelooflijk!
Tv-kijken; géén zin
Borduren: géén zin
Puzzelen (don’t ask); géén zin
Foto’s bewerken; géén zin
Iets anders creatiefs; géén zin
(en nee, scrappen staat niet op het lijstje, want die spullen liggen nog bij mijn ouders…)

Net mijn laatste boterham, speciaal bewaard, verorberd en die vlokken hadden een goede invloed op mij! Op zoek op i-net, onder werktijd = want geen zin om te werken, naar wat inspiratie.
En die vond ik, in dit online fotobewerkingsprogrammaatje Be Funky genaamd. Waarschijnlijk een soort zusje van Picknik, wat ook zo ontzettend bruikbaar en hip is.

Kijk nou hoe leuk!

Emily Falconbridge had er een blogje over geschreven, en zie hier haar resultaten.

Vanavond, eindelijk tijd om eens mijn blog up te daten met leuke foto’s van London en de wintersport!

3 reacties »

  1. mmmm maandelijkse periode misschien? Dan heb ik meestal last van die dagen…. of als ik slecht geslapen heb (en dat doe ik de laatste tijd nogal)
    Maar goed, gelukkig doet chocolade dan soms wonderen! Blij dat je uit je dipdag bent! Ik ga dat programmaatje zeker eens uitproberen!
    Ben erg benieuwd naar je vakantiefoto;s!

    Reactie door iris — 06/02/2009 @ 00:00 | Beantwoorden

  2. Ik ken dat gevoel.. Soms heb ik zoveel in mijn hoofd met wat ik allemaal wil maken en dan ben ik gewoon te lui om het te gaan doen, want dan heb ik er eigenlijk weer geen zin in… En als het dan opeens laat is, vind ik het weer jammer dat er een nutteloze dag voorbij is.. 😛
    Ik ben benieuwd naar je foto’s! En nog steeds naar je borduurprojecten!!

    Liefs, Mandy

    Reactie door MandyF — 09/02/2009 @ 21:19 | Beantwoorden

  3. Ik heb ook een aantal maanden geprint klaar liggen.Ohh, wat een mooie kleuren!!!Heel veel plezier met borduren!!!

    Reactie door jojo — 29/06/2009 @ 13:08 | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

